سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با ستیزه گریِ بسیار، دوستی در کار نیست . [امام علی علیه السلام]
سن ایچ
 || مدیریت  ||  شناسنامه  || پست الکترونیــک  ||  RSS  ||
آموزش مقدماتی نوازندگی گیتار ( سبک فلامنکو)

محمد اسکندری :: شنبه 87/1/24 ساعت 2:9 عصر

تکنیک های مورد نظر در این درس :

راسگوادو 5 تایی ، راسگوادو 4 تایی ، لگاتو ، همزمان کندن سیم ها توسط ( انگشتان I . m . a )

 کمپاس در دستگاه گواخیراس ( Guajiras ) :

        

                                                              

                                      1 . 2،       1 . 2 ،      1 . 2    ،         1 . 2 . 3 ،    
1 . 2 . 3

دانلود : نمونه کمپاس

 

توجه داشته باشید که تمامی تاکید ها بر روی ضرب اول می باشد

 

شروع این کمپاس با ریتم ( 8/6 ) ( 3 . 2 . 1 ) ( 3 . 2 . 1 ) می باشد و در میزان دوم ریتم با به ( 4/3 ) ( 2 . 1 ) ( 2 . 1 ) ( 2 . 1 ) تغیر پیدا می کند و این دو میزان به تناوب تا انتهای قطعه تکرا می شوند

 

           >               >                                       >         >         >              

 میزان     و      و      2 و(6/8) : 1    2    3    4    5    6                 (3/4) :  1    

 

کمپاس  1    2    3    1    2    3                             1   2    1   2   1    2            

 

»» راسگوادو ( 4 تایی ) :

توجه داشته باشید در اجرای این تکنیک تمامی انگشتان همزمان نباید به سیم ضربه بزند و تفکیک بودن ضربات حائز اهمیت است

چگونه تفکیک شده ضربه بزنیم ؟

مترونم ، ضرب پا و شمارش با ثانیه های ساعت . به اینگونه که با هر ضرب یکی از انگشتان را بدون حرکت مچ دست به سمت سیم پرتاب می کنیم

 

»» لگاتو :

در هنگام کوبش و کشش در اجرای این تکنیک نباید دچار هیجان و سرعت  شد . توجه داشته باشید که اجرای سریع این تکنیک آن هم برای دفعات آغازین  باعث خستگی مفرط در انگشتان دست می شود

قدرت تمام انگشتان اجرا کننده این تکنیک بر روی دسته گیتار در هنگام کوبش و کشش باید با هم برابر باشد تا صدای مورد نظر از گیتار شنیده شود
 

»»  ، همزمان کندن سیم ها توسط ( انگشتان I . m . a ) :

نکته حائز اهمیت در این تکنیک چه بصورت همزمان و چه بصورت آرپز گونه این است که لحن بوجود آمده فلامنکو باشد و نه کلاسیک که برای بوجود آوردن این لحن رعایت استیل صحیح در سبک فلامنکو الزامیست.

  

راسگودا ( 5تایی ) :

این تکنیک همانند نوع مشابه آن ( 4 تایی ) و با رعایت همان اصول نواخته می شود با این تفاوت که پس از حرکت رو به پایین انگشتان ( e.a.m.i) ، انگشت (i) از پایین به طرف بالا حرکت می کند و به سیم ها ضربه می زند

نکته : این حرکت ( 5 ضربه به سیم ) باید با فاصله زمانی یکسان انجام شود . امکان دارد در برگشت انگشت I به سمت بالا در اوایل کار ، با مشکل ( از لحاظ زمانی و سرعت عمل ) مواجه شوید . پس با دقت و حوصله به نمرین این تکنیک بپردازید

می توانید برای تمرین این تکنیک کف دست چپ خود را بر روی سیمها گذاشته ( به طوری که با ضربه زدن به سیم ها صدای گیتار شنیده نشود ) و با دست راست این تکنیک را بر روی گیتار اجرا کنید و خود را برای اجرای این تکنیک بر روی آکورد ها به مرز آمادگی مناسبی برسانید

 

 »» دانلود : اجرای قطعه همراه با کمپاس                   »» دانلود : کمپاس گئاخیراس


نوشته های دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

موسیقی پاپ
تاثیر موسیقی بر شخصیت افراد
در مورد تاثیر موسیقی
مطلبی خواندنی در مورد موسیقی DNA
اموزش پیانو
انتخاب یک استاد پیانوی خوب
اصطلاحات فلامنکو
پیشگیری از وحشت و اضطراب در اجرای کنسرت
هنر فلامنکو اصیل
نینا پاستوری
برنامه دیکشنری گیتار
سلام
نت ها در ویولون
سلام
[عناوین آرشیوشده]

About Us!
سن ایچ
محمد اسکندری
Link to Us!

سن ایچ

Hit
مجوع بازدیدها: 188528 بازدید

امروز: 63 بازدید

دیروز: 73 بازدید

Day Links
سیب گندیده [79]
[آرشیو(1)]


Archive


آموزش گیتار
آموزش ویلون
آموزش ستار
متفرقه

links
محمد خوش منظر
سینا صادقی

In yahoo

یــــاهـو

Submit mail